Poloha Lokte na ostrohu obkrouženém hlubokým údolím řeky Ohře způsobila, že město bylo komunikačně prakticky slepé. Historicky zde sice stály dva dřevěné mosty, ale oba zanikly, a přechod přes řeku byl tak téměř nemožný. Až když byla v roce 1720 dostavěna císařská silnice z Chebu do Karlových Varů, nastaly snahy o její přeložení napříč městem Loket. Ty byly korunovány úspěchem až v roce 1836, kdy se po dvou letech stavby podařilo dokončit nejvyšší řetězový most v Čechách, a silnice tak mohla vést přímo přes loketské náměstí. Při svém otevření dostal most jméno po císaři Ferdinandu I. Návrh vypracoval Ing. L. Wöllner a stavbu provedla firma K. Jelínka. Vzhledem k postupně rostoucím požadavkům silniční dopravy a malé nosnosti (jen 3 tuny) byl most v roce 1928 uzavřen a o tři roky později zbořen.
V letech 1934–1936 byl na místě původního „řetězáku“ vystavěn nový železobetonový most. Návrh architektonické podoby se třemi oblouky je dílem architekta Adolfa Benše. Stavba si zachovala svou historickou podobu až do dnešní doby.